Earlier this week, an article in the Guardian reported that "an eminent former editor of the Oxford English Dictionary covertly deleted thousands of words because of their foreign origins and bizarrely blamed previous editors." But it turns out that this seemingly sensational story is "completely bogus," according to OED editor at large Jesse Sheidlower. Read Sheidlower's explanation on The New Yorker's Culture Desk blog here. (Update, 12/3: Our own Ben Zimmer has a column about the pseudo-controversy on the New York Times op/ed page.)